HYGIENE & CORONA PROTOCOL TANTRA CURSUSSEN BODY2CHILL®

Wijzigingen voorbehouden i.v.m. veranderende adviezen, inzichten of regelgeving. 

 

DOEL

Verspreiding van het Covid-19 virus en andere virale of bacteriële besmettingen tegengaan of verminderen.
Naast het belang van een algemene goede hygiëne zien wij tevens het belang van voldoende ventilatie en versteviging van een gezonde lichamelijke- en geestelijke weerstand. 

BETROKKENHEID & AANSPRAKELIJKHEID


Van belang is dat: 

a) Je als deelnemer het algemene nut inziet van dit protocol of begrijpt dat wij anders dit mooie werk niet kunnen doen. 
b) Je als deelnemer daarbij ook persoonlijk verantwoording draagt en je inschattingsvermogen gebruikt. 
c) Body2chill® of het centrum niet aansprakelijk gesteld kan worden wanneer je ondanks dit protocol toch Corona of andere hygiëne gerelateerde klachten krijgt.

VIRUS GERELATEERDE MAATREGELEN & ALGEMENE HYGIENE

Blijf thuis bij Corona gerelateerde klachten zoals koorts, geur & smaakverlies etc. Twijfel je, laat je dan eerst testen. Is je uitslag positief houd 10 dagen ziektetijd/ thuisquarantaine aan.


Wanneer je tot de risico groepen behoort, als aangegeven door de GGD, overleg dan eerst met je huisarts/ behandelend arts betreft je deelname past binnen de kaders van dit protocol.

1.1 Ongeveer 10 dagen vooraf. Voor aanvang van een training word je nog eens extra telefonisch benaderd. Er wordt ook doorgenomen welke extra zaken -in het kader van de dan geldende hygiëne maatregelen- je dan mee moet nemen/ rekening mee moet houden.

1.2 Gezondheidscheck/ Triage vragen: Bij aanvang van de trainingsdag kan je temperatuur worden gecheckt met een infrarood thermometer. Hiernaast gaan wij ervan uit dat je op de hoogte bent van de triage vragen van de GGD betreft Covid en gezondheid. Wanneer je alle vragen met “nee” kunt beantwoorden kan je deelnemen.

 

1.3 Hand & contact hygiëne: Reinig bij aankomst en tussendoor grondig je handen. Er staan daarvoor verdeeld over het centrum diverse flacons met 80% alcohol en papieren doekjes. 

Neem ook eigen desinfecteer middel mee zoals bijvoorbeeld handgel. Gebruik dit na ieder fysiek huidcontact met een ander dan je partner, na het toilet, voor het eten etc.

 

1.4 Neem eigen papieren zakdoekjes mee. Gooi deze direct na gebruik in de prullenmand (en laat ze niet rondslingeren).

Wanneer je door tocht of hooikoorts een toch keer moet niezen doe dat dan in dit papieren zakdoekje/ in je elleboog (en desinfecteer deze nadien). Kom niet in de keuken wanneer je nies neiging hebt. 

 

1.5 Bedek algemene oppervlakten/ algemeen gebruik. Neem je eigen hoeslaken mee om je matras te bedekken.

Neem ook een doek/ extra handdoek mee om je meditatie kussentje te bedekken.

1.6 Drinken. Neem een thermoskan of waterfles mee voor je eigen water of thee. 

 

ALGEMENE RUIMTES

2.1 Blijf daar waar je eigen groep is en probeer wat afstand te houden van andere groepen.

2.2 Afstand in de keuken & hulp: Probeer het aantal personen in de keuken te beperken tot 6. 

 

2.2.1 Het praktische team van assistenten heeft de leiding in de keuken. Zij verdelen de taken zodat er niet teveel mensen rondlopen. Houd ruim ook hier afstand tot deelnemers van andere groepen.  

 

2.4 Schoonmaken Tafels: Maak na het eten de tafels schoon met een vaatdoekje en wat zeep. (Degene die deze taak op zich neemt).

 

2.5 Na toiletbezoek: Maak na toiletbezoek even de spoelknop en daarna de toiletbril schoon met wat toiletpapier en de zeep die aan de muur hangt tegenover de toiletten (of met de alcohol uit de aanwezige flacon.) 

 

2.6 Sfeer: Blijf hoffelijk en in je hart nabij door een glimlach en warmte in je uitstraling naar anderen, juist daar waar fysieke afstand wordt gehouden is het delen van je warme hart belangrijk.

 

AFSTAND BINNEN ONZE GROEPSRUIMTES

 

3.1 Verblijf zo veel mogelijk binnen de eigen groepsruimte(s): Blijf niet langer dan noodzakelijk in de foyer of algemene ruimte hangen. Geef elkaar de ruimte in de gangen totdat anderen erdoorheen zijn.

 

3.2 Groepsgrootte en zaaloppervlak: Wij hebben de grootte van de groepen zo aangepast dat dit -zoveel als mogelijk- de mogelijkheid biedt om onderling 1,5 meter afstand te behouden. (Deelnemers welke een relationele verbintenis met elkaar hebben en gelegenheidkoppels worden hierbij als een eenheid gezien).

 

3.3 Beperken van risico’s: Wij kunnen binnen de groepsruimte ook vormen aanbieden waarbinnen het niet of moeilijk mogelijk is om 1,5 m afstand te behouden. In dat geval kan je jezelf koppelen aan een gelegenheidspartner. Deze beslissing is voor eigen verantwoording. 

 

3.3.1 Uiteindelijk heb je zelf de verantwoording betreft gezondheidsrisico’s die je inschat te nemen. Je kunt het aantal mensen waarmee je, tijdens meerdere trainingsdagen, lichamelijkheid deelt zelf beperken. 

 

3.3.2 Slapen op locatie. Binnen de slaapruimtes is het ruimschoots mogelijk voldoende ruimte qua afstandnorm te behouden. Zet de ramen nachts een stukje open. Bedenk hierbij dat je langdurig met anderen in één ruimte verblijft, mocht je toch beslissen dichterbij anderen te willen slapen. 

 

3.4 Weerstand e gezondheid: Zorg voor een algemene goede weerstand in het kader van je gezondheid en virus/bacteriële bestendigheid. Je weerstand wordt mede vormgegeven door gezond eten, het ervaren van gezamenlijkheid, aanraking en andere vormen van menselijke nabijheid die je levensgeluk, gevoel van geborgenheid en je weerstand versterken en je angst verminderen.

 

 

VENTILATIE/ AEROSOLEN

 

4.1 Wij zien een groot belang in goede ventilatie. Er zullen tussentijds door onszelf regelmatig ramen op een kier of open worden gezet om te ventileren. 

N.B. Omdat bij open ramen ook geluid (overlast voor buren) naar buiten komt is het van belang de aanwijzingen van de begeleiding op te volgen en niet zelf ramen te openen.

4.2 Luchtkwaliteit overig: In Cordium staan lucht ioniseer apparaten.

 

4.3 Buitenlucht. Ga in pauzes ook even naar buiten. 

Bij mooi weer kunnen wij niet intieme programma onderdelen buiten vormgeven.

 

4.4 Ventilatie doucheruimte. Laat bij het douchen het raam en de deur een stuk open staan.

 

'Sterk je weerstand in nabijheid maar blijf thuis bij Corona gerelateerde klachten.'